středa 12. února 2014

Když méně je více aneb Karamelová poleva



Už delší dobu narážím na recepty se slaným karamelem. Jednou to jsou cupcake s krémem ze slaného karamelu a jindy zase makronky. Při pátrání po receptech jsem jich objevila několik na karamelovou polevu, ze které se následně dá snadno připravit karamelový krém. Musím se přiznat, že s karamelem jsem do dneška neměla žádnou zkušenost. Také podle toho moje snaha vypadala.

K vaření jsem se postavila odhodlaně a napla všechny síly. Poctivě jsem vše navážila a začala míchat cukr a vodu a čekala až se rozpustí. No trvalo to dlouho, ale já míchala a míchala. Když se cukr více méně rozpustil zvýšila jsem podle návodu teplotu a míchala dál a čekala na zhnědnutí. No to se nedostavovalo :) ale k mému překvapení se během vteřiny z tekutého cukru v hrnci objevil znovu krásný bílý sypký cukr. (Co?) Připadala jsem si jako kouzelník :). Bohužel to ale nebyl můj cíl. Přišla na řadu improvizace a přidala jsem vodu a míchala a pokračovala dle návodu a nakonec za stálého míchání vylila do záchodu. 

Zklamání bylo veliké. Já ale byla opravdu odhodlaná a jelikož suroviny ještě zbyly pustila jsem se do pokusu číslo dva. Začala jsem nejprve důkladným studiem přípravy karamelu na youtube.com a v zápětí přišel aha moment. “Aha ono se to nemusí míchat!” Z vesela jsem vzala nový hrnec (ten použitý byl zabetonovaný nepovedeným karamelem) a celé dění v hrnci jen pozorovala. Opravdu se cukr SÁM krásně rozpustil a následně SÁM krásně zhnědl. Pak už nastala moje chvíle a přidala jsem máslo a pak dále podle receptu. Úspěch se dostavil a tak jsem si mohla dát pašáka. Karamelová poleva vypadala jak má a dokonce i tak chutnala. 

Pro ostatní karamelové dobrodruhy doporučuji do procesu moc nezasahovat. Cukr s vodou je zřejmě inteligentní a skoro celou práci udělá za vás. Důležité je ale hrnec nespouštět z očí a zejména v době kdy začíná karamel hnědnout. V tento moment máte na zásah (přidání másla) pouze krátký okamžik a pokud ho prošvihnete, můžete se těšit pouze z připáleného karamelu. Všem dobrodruhům přeji hodně štěstí!

Až seženu foťák přidám recept i s fotkou výsledného zázraku.

Žádné komentáře:

Okomentovat